torsdag 20. januar 2011

Å sette seg et mål

Et mål er noe man setter seg, noe man ønsker å forbedre seg i, eller noe man vil oppnå. Jeg har satt meg mange mål. Noen ganger har jeg oppnådd det jeg ønsker, andre ganger har jeg mislyktes. Kanskje jeg ikke har jobbet godt nok for å lykkes?  Når jeg mine mål blir jeg glad og fornøyd med meg selv. Mislykkes jeg blir jeg kanskje deppa, men var det et realistisk mål å sette seg? Det er viktig at en setter seg oppnåelige mål og har en plan for hvordan man skal komme seg dit.

Etter nyttår ser man at mange ukeblader og magasiner har fokus på slanking og trening. Mange har dette som nyttårsforsett. Bladene fokuserer mest på hvordan man enkelt og raskt skal gå ned i vekt. For mange som har dette som mål er det nok lett å bli skuffet hvis ikke vekten går ned så mye som dietten lover. Her gjelder det å være realistisk. De fleste vet at det tar tid og at en må trene i tilegg til å spise sunt. Det kan være lurt å sette seg delmål. Ta et skritt av gangen. Da tror jeg man føler at man oppnår resultater og mål flere ganger, istedenfor at det skal ta en evighet før en kommer til målet sitt.

Jeg hadde nyttårsforsett om å være sunnere og melde meg inn i et treningsstudio. Det gjorde jeg her om dagen. Etter at jeg hadde signert kontrakten ville jeg gjerne starte treningen med en gang. Nå har jeg vært der noen ganger og føler at treningen gir meg energi.  

Målet mitt er å trene to ganger i uken. Jeg tror jeg skal klare det.

Hva er ditt mål?

1 kommentar:

  1. Det er veldig viktig tema det du tar opp, man får mye motivasjon av å ha et mål! Du har reflektert Det mye, noe som er veldig bra! :) Det er fint du trekker inn dine egne mål. Bra jobba!

    SvarSlett